برق خورشیدی

برق خورشیدی

Photovoltaic Solar System
برق خورشیدی

برق خورشیدی

Photovoltaic Solar System

پرسش و پاسخ برق خورشیدی

در این صفحه قرار است کلیه سوالات عمومی دوستان که تاکنون پرسیده شده به همراه جواب برای سایر بازدیدکنندگان نیز قرار داده شود. بازدیدکنندگان محترم نیز می توانند از بخش نظرات در پایین همین صفحه سوال خود را پرسیده تا کارشناس ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهد.

1- می خواستم بدونم در حال حاضر قیمت هر کیلووات برق خورشیدی چقدر است؟

 

این عدد برای انرژی 6 سنت به ازاء هر کیلووات ساعت است اما اگر منظور شما هزینه سرمایه گذاری اولیه بر حسب توان است باید گفت این هزینه خود به چند قسمت تقسیم می شود که هزینه تهیه پنل ها، هزینه مبدل ها، هزینه تاسیسات نصب، هزینه کابل ها، تابلوها و تجهیزات آنها، هزینه های آماده سازی و نصب ، هزینه های مهندسی و طراحی ، هزینه های اخذ مجوز ، هزینه زمین و ... می باشد.

در حال حاضر به ازاء هر کیلووات این عدد حدود 2 تا 4 هزار دلار با تکنولوژِی امریکا و اروپا و حدود 1.5 تا 2 هزار دلار با تکنولوژِی چین در توان های بالای 1 مگاوات می باشد. لازم به ذکر است هزینه پنل ها حدود 20 تا 30 درصد هزینه کل در این توان خواهد بود.

 

2- راندمان پنل های خورشیدی چقدر است؟

راندمان پنل های خورشیدی بر حسب نوع آنها از 8 تا 22 درصد در نمونه های تجاری و تا 44 درصد در نمونه های تحقیقاتی است. البته بحث راندمان در سیستم های خورشیدی کمی متفاوت با سایر سیتم هاست برای اطلاعات بیشتر به قسمت آموزش وبلاگ مراجعه کنید.

3- در مورد امکان تهیه نرم افزار PVSYST و نرم افزار های مشابه کاربردی بنده را راهنمایی نموده و لیست قیمت و روش خرید را اعلام فرمایید؟

نرم افزارهای کاربردی در سیستم برق فتوولتائیک در وبلاگ معرفی شده اند و به تدریج سایر نرم افزار ها معرفی می شوند در حال حاضر نرم افزار PVSYST  با فعال بودن همه ماژول ها برای فروش عرضه می شود جهت اطلاع از نحوه تهیه از طریق ایمیل با ما مکاتبه نمائید.

4- راهنمای نرم افزار  PVSYST ؟

گروه پتروسولار در حال تهیه آموزش نرم افزار  pvsyst است به محض آماده شدن در وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد

5- برق خورشیدی برای پمپ آب و موارد مشابه؟

برای پمپ های آب و موارد مشابه مثل پمپ های کفکش متناسب با ارتفاع و دبی آب از موتورها با توان مختلف و به صورت تک فاز یا سه فاز استفاده می شود برای برآورد برق خورشیدی باید اطلاعات زیر فراهم شود:

قدرت الکتروموتور مورد استفاده به اسب بخار یا کیلووات؟ در صورتی که قدرت اکتروموتور را نمی دانید دبی آب یا سایز لوله آبی که استفاده می شود، ارتفاع پمپاژ و همچنین نوع سیال آب یا لجن باید مشخص شود

تکفاز بودن یا سه فاز بودن موتور؟

ساعات کارکرد  در شبانه روز؟

آیا برق شبکه در محل در دسترس است؟

 

6- آموزش طراحی نیروگاه های خورشیدی متصل به شبکه و منفصل از شبکه؟

 

منابع مختلفی در وب برای طراحی وجود دارد اما شرکت پتروسولار در نظر دارد دوره آموزشی کاملی برای طراحی ارائه کند.



7- برق خورشیدی برای واحد صنعتی؟

 

جهت برآورد برق واحد های صنعتی اطلاعات میزان مصرف برق شما (مصرف پیک، کم باری، بار متوسط)، دوره مصرفی و همچنین دیماند توان  در قبض شما وجود دارد که برای ارزیابی ما ضروری است. ضمنا در صورت اتصال به شبکه برق اعلام نمائید چند درصد از توان و انرژی مصرفی را انتظار دارید از سیستم خورشیدی تأمین نمائید و آیا شبکه برقی که استفاده می نمائید شبکه مطمئنی است و یا با قطعی برق هم مواجه هستید در آخر بفرمایید که بیشتر مصرف برق شما در چه ساعاتی از شبانه روز است. مکان واحد صنعتی نیز حائز اهمیت است.