برق خورشیدی

برق خورشیدی

Photovoltaic Solar System
برق خورشیدی

برق خورشیدی

Photovoltaic Solar System

فیلم آموزشی ساخت سلول خورشیدی مونوکریستال

فیلم آموزشی نحوه ساخت سلول خورشیدی را می توانید از لینک زیر مشاهده نمائید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس زیر مراجعه نمایید.


http://www.namasha.com/v/gn4UWDoz


http://petrosolar.blogsky.com/1393/12/14/post-9

ترین های برق خورشیدی

ترین های تکنولوژی فتوولتائیک


بزرگترین نیروگاه خورشیدی دنیا :Topaz Solar Farm


این نیروگاه در ایالت کالیفرنیا امریکا در  منطقه سن لویز واقع شده است و سالانه بیش از 1096 گیگاوات ساعت برق تولید می کند

بیشترین توان تک پنل خورشیدی: 445W

این پنل از نوع مونوکریستال بوده و راندمان آن حدود 20.58 درصد و ابعاد ۲۰۶۷*۱۰۴۶  میلیمتر است یعنی حدود ۲.۱۶ مترمربع فضا اشغال می کند


بالاترین رانمان پنل خورشیدی: 21.57%

بالاترین راندمان پنل خورشیدی در حال حاضر مربوط به پنل 345 واتی شرکت sunpower امریکا است این پنل در شرایط استاندارد در هر متر مربع ۳۱۴.۶ وات توان تولید می کند


بالاترین راندمان سلول خورشیدی: 46%

در دسامبر سال 2014 بالاترین رکورد راندمان سلول خورشیدی در یک موسسه تحقیقاتی و با مشارکت کشورهای فرانسه و آلمان بدست آمد این رکورد برای یک سلول خورشیدی چند پیوندی است که در CPV ها (سیستم های فتو ولتائیک دارای متمرکز کننده) استفاده می شود.




محصولات خورشیدی


محصولات خورشیدی


  • پکیج برق خورشیدی خانگی
  • برق خورشیدی برای ویلا
  • برق اضطراری خورشیدی

آلمان در صدر کشورهای تولید کننده و استفاده کننده برق خورشیدی است به نحوی که در سال 2013 بیش از 35 هزار مگاوات برق خورشیدی متصل به شبکه در آلمان نصب شده بود و هم اکنون نیز در این زمینه رکورد دار است محصولات معرفی شده در پکیج برق خانگی ساخت این کشور می باشد. برای آگاهی از اطلاعات فنی و قیمت محصولات از طریق بخش تماس با ما و یا بخش نظرات و یا ایمیل ذکر شده در قسمت درباره ما اقدام نمائید.




چین دومین کشور تولید کننده برق خورشیدی درجهان در سال 2013 بود محصولات برق خورشیدی با قیمت مناسب نیز با برندهای معتبر ساخت این کشور نیز موجود می باشد. برای آگاهی از اطلاعات فنی و قیمت محصولات از طریق بخش تماس با ما و یا بخش نظرات و یا ایمیل ذکر شده در قسمت درباره ما اقدام نمائید.



  • روشنایی خورشیدی خیابانی street lighting
  • روشنایی خورشیدی پارک
  • روشنایی خورشیدی باغ
  • پروژکتورهای خورشیدی

روشنایی خیابانی خورشیدی به طور گسترده ای در کشورهای مختلف جهان استفاده می شود از این نوع سیستم خورشیدی برای خیابان ها پارک های سطح شهر پارک های کوهستانی باغ ها و حتی در بلورها و اتوبان ها نیز استفاده می شود از مزایای اصلی آنها می توان به عدم نیاز به کابل کشی عدم نیاز به وجود پست هوایی (ترانسفورماتور MV/LV) مصرف فوق العاده پایین تر حدود یک پنجم و کیفیت نوری بالا و همچنین قابلیت های کنترل و تنظیم شدت نور را نام برد.


سیستم ها در توان پایین به صورت یک پکیج جمع و جور و باظاهری شیک برای پارک ها و باغ ها موجود است. در اینجا نیز تنوع محصولات ساخت کشورهای اروپایی و آسیایی وجود دارد.



پنل های خورشیدی


مونو کریستال،پلی کریستال، فیلم نازک (معمولی،  منعطف، نما)


انواع پنل های خورشیدی از برندهای معتبر اروپایی، کره ای، تایوانی و چینی باقیمت مناسب و دارای تائیده استانداردهای IEC 61215, IEC 61730-1/-2, IEC 61701 موجود می باشد برای آگاهی از اطلاعات فنی و قیمت محصولات از طریق بخش تماس با ما و یا بخش نظرات و یا ایمیل ذکر شده در قسمت درباره ما اقدام نمائید.


باتری خورشیدی


باتری های مورد استفاده در سیستم های سولار باید دارای DOD بالا باشند یعنی تعداد دفعات زیادی قابلیت دشارژ کامل را داشته باشند چون ماهیت سیستم های سولار بار پایه کم اما مدت زمان زیاد می باشد.قابلیت کارکرد در دماهای بالا از دیگر ویژگی های سیستم سولار است که در این موارد آسیب پذیر ترین المان سیستم خورشیدی همین باتری ها هستند که عمر آنها در دمای بالا به شدت کاهش پیدا می کند در این کاربرد ها باتری های لیتیومی و یا نیکل کادمیومی توصیه می شوند در صورت الزام به استفاده از باتری های اسیدی نوع GEL بر AGM ارجح است .
برای آگاهی از اطلاعات فنی و قیمت محصولات از طریق بخش تماس با ما و یا بخش نظرات و یا ایمیل ذکر شده در قسمت درباره ما اقدام نمائید.



شارژر و اینورتر خورشیدی

انواع شارژر خورشیدی PWM ، MPPT و مبدل های کامل ساخت آلمان، ایتالیا تایوان

انواع اینورتر متصل به شبکه ، Micro Grid ، منفصل از شبکه نوع معمولی و puresine با ولتاژهای خروجی متفاوت. برای آگاهی از اطلاعات فنی و قیمت محصولات از طریق بخش تماس با ما و یا بخش نظرات و یا ایمیل ذکر شده در قسمت درباره ما اقدام نمائید.







آمار و اطلس خورشیدی

ظرفیت نصب شده نیروگاه خورشیدی در جهان


ظرفیت نصب شده نیروگاه های خورشیدی از نوع فتوولتائیک برای کشورهای مختلف جهان  در پایان سال 2013 در جدول زیر آمده است. براین اساس کل برق خورشیدی جهان در سال 2013 حدود 136 هزار مگاوات است.  براساس برآوردهای انجام شده این عدد در سال 2015 به 185 هزار مگاوات رسیده است. سه کشور پیشرو در این زمینه آلمان، چین و   ایتالیا هستند که البته امریکا با سرمایه گذاری بسیار زیادی سعی دارد جایگاه خود را در این زمینه ارتقاء دهد بنظر می رسد امریکا در سال 2015 حداقل تا مکان سوم صعود کند.چراکه در ابتدای سال ۲۰۱۵ ظرفیت نصب شده در امریکا بیش از ۱۸ هزار مگاوات شده است.


2013 Global PV Capacity

Ranking

Country

Capacity(MWp)

 

World

135,626

1

Germany

35,715

2

China

18,600

3

Italy

17,928

4

Japan

13,643

5

United States

12,022

6

Spain

5,340

7

France

4,673

8

United Kingdom

3,375

9

Australia

3,255

10

Belgium

2,983

11

Greece

2,579

12

India

2,319

13

Czech Republic

2,175

14

South Korea

1,467

15

Canada

1,210

16

Romania

1,151

17

Bulgaria

1,020

18

  Switzerland

737

19

Thailand

704

20

Netherlands

665

 

Rest of the World

4065


لازم به ذکر است در جدول فوق نیروگاه های نوع متصل به شبکه در نظر گرفته شده اند و نیروگاه های منفصل از شبک در جدول فوق لحاظ نشده اند

اطلس خورشیدی جهان

پتانسیل خورشیدی نقاط مختلف جهان برای بهره مندی از انرژی خورشیدی همانطور که در اطلس زیر مشخص است ایران یکی از بهترین مکانهای دنیا برای بهره مندی از انرژی خورشیدی است







پرسش و پاسخ سیستم های خورشیدی (ترفندها)

پرسش و پاسخ (ترفندها)؟


در این قسمت سعی می شود تا فضایی جهت پرسش و پاسخ فراهم شود و نکات و ترفندهای مرتبط با سیستم های خورشیدی از نوع فتوولتائیک ارائه شود شما می توانید از قسمت نظرات (پایین هر صفحه) سوالات خود را مطرح نمائید. به این سوالات پاسخ داده خواهد شد و در همین صفحه سوال با پاسخ را می توانید مشاهده نمائید. همچنین شما می توانید از قسمت تماس با ما  درخواست خود را از طریق فرم پر نموده و برای ما ارسال کنید.



سیستم ها و راه حل ها

سیستم‌ها و راه حل های خورشیدی

سیستم‌های خورشیدی از نظر اتصال به شبکه به دو دسته کلی منفصل از شبکه یا Off Grid و متصل به شبکه یا Grid-Tied تقسیم می شوند. سیستم‌های منفصل از شبکه نیازمند باتری برای ساعات تاریکی و همچنین تثبیت توان الکتریکی هستند.

 

ادامه مطلب ...

اخبار برق خورشیدی

امکان نصب سامانه‌های خورشیدی برای مشترکان غیرخانگی

امکان نصب سامانه های خورشیدی برای مشترکان غیرخانگی تا سقف 50 کیلووات فراهم شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، سامان میرهادی مدیر دفتر انرژی خورشیدی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) گفت: مشترکان غیرخانگی می توانند از این پس نسبت به نصب سامانه های فتوولتائیک تا سقف 50 کیلووات اقدام کنند و از 50 درصد تسهیلات بلاعوض از محل عوارض برق برخوردار شوند.

میرهادی تصریح کرد: سقف نصب سامانه های خورشیدی برای مشترکان خانگی همچنان یک کیلووات است اما انشعاب های مشاع آنها از این قانون پیروی نمی کنند و مشترکان خانگی برای انشعاب‌های مشاع خود می توانند بیش از یک کیلووات سامانه خورشیدی نصب کنند.

 


تاریخ خبر: دوشنبه 24 فروردین  1394



بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان از نوع فتوولتائیک

  Topaz Solar Farm


این نیروگاه در سن لویز امریکا  است که با ظرفیت 550 مگاوات در نوامبر سال  2014 خاتمه یافت و اکنون در حال بهره برداری است.  ساخت و راه اندازی این نیروگاه 3 سال طول کشید. پیش بینی می شود این نیروگاه سالانه حدود 1100 گیگاوات ساعت برق تولید کند.



ادامه مطلب ...

آموزش2- سلول های خورشیدی چگونه ساخته می شوند

سلول های خورشیدی چگونه ساخته می شوند؟

پایه ساخت اکثر سلول های خورشیدی مرسوم، سیلیکن (si) است. فرایند ساخت سلول های فتوولتائیک شبیه فرایند ساخت سایر نیمه هادی‌ها است با این تفاوت که آنها برای جذب نور بهینه شده اند.

سلول های خورشیدی سیلیکنی مرسوم به دو دسته متبلور یا همان کریستالی (شامل مونو کریستال و پلی کریستال) و نامتبلور یا Amorphous که به فیلم نازک هم مشهورند تقسیم می شوند.

ابتدا مقدمه ای راجع به ساختار متبلور و نامتبلور توضیح داده می شود تا اگر این علوم پایه را فراموش کرده اید یادآوری گردد و بعد پروسه ساخت سلول خورشید بیان می شود.

 

ادامه مطلب ...

آموزش 6- پنل خورشیدی

پنل خورشیدی

 

پنل یا ماژول خورشیدی از تعداد زیادی سلول سری تشکیل شده است تا ولتاژ  ماژول به حد قابل قبولی برسد. در زیر مشخصات یک پنل خورشیدی ساخت امریکا از برند  SUNPOWER آورده شده است.

 

ادامه مطلب ...

آموزش 5- منحنی مشخصه فتوولتائیک

منحنی مشخصه

 

منحنی دیود

 

منحنی دیود یک منحنی آشنا برای مهندسین الکترونیک است به همین دلیل در اینجا منحنی دیود و منحنی سلول خورشیدی  با هم نمایش داده شده است البته با توجه به مدار معادل که قبلا نمایش داده شد. وقتی سلول در تاریکی قرار دارد مدل آن همان دیود خواهد بود که این مساله در شکل زیر هم نشان داده شده است.

  ادامه مطلب ...