برق خورشیدی

برق خورشیدی

Photovoltaic Solar System
برق خورشیدی

برق خورشیدی

Photovoltaic Solar System

فرصت ها و چالش های پیش روی انرژی خورشیدی در سال 95

سلامی نو از جنس طلوع خورشید 95

پس از مدتی وقفه در بروز رسانی  وبلاگ  به علت  مشغله زیاد دوباره سعی برآن داریم  تا در سال جدید با اطلاعات به روزتر و مطالب متنوع تر در خدمت علاقه مندان و بازدیدکنندگان وبلاگ پتروسولار باشیم.

 آخرین اخبار در زمینه انرژی خورشیدی در سال 94 در روزهای پایانی سال  و در حاشیه نمایشگاه بین المللی انرژی های نو  حاصل شد. برگزاری  این نمایشگاه نشان داد هنوز در زمینه انرژِی خورشیدی کارهای زیادی چه در سطح تصمیم گیری کلان کشور و چه در زمینه سرمایه گذاری و همچنین فنی  و تخصصی باید انجام داد.

یکی از چالش های پیش رو عدم قطعیت در نرخ های مصوب بود که گویا قرار است تغییراتی در آن حاصل شود و این یک نکته منفی بویژه برای سرمایه گذار خارجی به حساب می آید. چراکه طبق آخرین اطلاعات قرارداد فروش برق با نرخ های مصوب تیرماه 94 در زمینه انرژی خورشیدی هنوز منعقد نشده و خبر تغییر آن نمی تواند نشانه خوبی باشد.

البته حضور قابل توجه شرکتهای فعال اروپایی و آسیایی  در زمینه انرژی و رغبت آنها به سرمایه گذاری در کشور از جمله نکات مثبت  بود. در این راستا تفاهم نامه های زیادی منعقد شد که از آنجمله می توان به تفاهم نامه احداث نیروگاه خورشیدی  بین برق منطقه ای تهران و یک شرکت آلمانی، تفاهم نامه های همکاری بین شرکت توزیع خوزستان با شرکت های کره ای هندی و آلمانی  نام برد.

اگرچه این تفاهم نامه ها لازمه شروع همکاری هاست ولی تا زمانی که تبدیل به قرارداد ، فاینانس و پس از آن آغاز عملیات احداث نشود مثمر ثمر نخواهد بود.

خوشبختانه یکی از این تفاهم نامه ها که بین برق منطقه ای کرمان و یک شرکت آلمانی بوده در اواخر سال گذشته به نتیجه رسیده است. این قرارداد شامل  احداث 6 نیروگاه 10 مگاواتی است . قبلا آیین کلنگ زنی اولین نیروگاه آن که پایلوت سایر نیروگاه ها نیز به حساب می آید با سرمایه گذاری 12 میلیون یورویی  در ماهان کرمان  صورت گرفته است.




نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد یکشنبه 22 فروردین 1395 ساعت 17:46

سرمایه گذاری 12 میلیون یورویی
برا 60 مگا وات
یعنی هر مگا وات 200 هزار یورو
می شه هر مگا وات 800 میلیون تومان
اینجور چیزی اصلا امکان نداره
اطلاعاتتون ناقص هست حتما

با سلام و تشکر از نظر شما
سرمایه گذاری 12 میلیون یورو فقط برای فاز اول این پروژه که 10 مگاوات است در نظرگرفته شده است یعنی معادل 4.6 میلیارد تومان به ازا هر مگاوات که صحیح است این فاز از پروژه به عنوان پایلوت کل پروژه نیز می باشد ضمنا سعی بر اینست تا اطلاعات ارائه شده در این بخش از خبرگزاری های معتبر و پس از بررسی محتوا روی وبلاگ قرار داده شود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.